This Too Shall Pass

THIS TOO SHALL PASS - No matter what our situation in life, eventually, things will change and it will be over. Tiada satu yang akan kekal melainkan Allah. Kehidupan kita di dunia ini adalah untuk kehidupan di akhirat sana. Berjuanglah untuk menuju jalan yang diredhai Allah. Just everything that THIS TOO SHALL PASS

Tuesday, 13 March 2012

Miri Juga Lubuk Kerja! (Oil & Gas)

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Semuanya.....

Tahun lalu ketika aku berada di Miri sewaktu bulan Ramadhan - Pulang dari Baram Platform

Akhirnya keputusan telahpun dibuat!. Aku memilih untuk kembali ke Miri untuk bekerja. Masih dalam lapangan yang sama tetapi dengan syarikat yang berbeza. Setelah hampir tiga bulan berada di Arab Saudi, walaupun seketika, namun pengalaman berada dan bekerja di Tanah Arab adalah pengalaman yang tidak mungkin aku boleh lupa. Seperti lazimnya, kita hanya mampu merancang tetapi Allah juga yang menentukan segalanya. Alhamdulillah dan syukur alhamdulillah.....

Aku pernah berada dan bekerja di Miri selama lebih empat tahun dan perkara yang tidak pernah berada dalam akal adalah untuk kembali bekerja di Miri, namun ketika ini, saat keputusan sudahpun dijatuhkan aku akan kembali ke Miri. Kembali dengan semangat kerja yang baru, semangat untuk menimba pengalaman yang baru, semangat untuk menyimpan dana demi masa depan diri dan keluarga dan semoga semangat-semangat ini akan terus hidup dan terbakar dalam diri.

Kenapa?. Aku punyai sebab tersendiri. Semoga Allah mempermudahkan setiap langkah dan keputusan ini. Semoga niat ini dihormati, diredhai dan dirahmati Allah dan semua. Barangkali belum tiba masanya untuk aku berada dan bekerja di Kuantan namun aku yakin dan percaya, masanya akan tiba sekalipun aku tidak tahu bila akan masanya itu. Aku tinggalkan perkongsian ini seketika. InsyaAllah aku akan kembali seberadanya aku di Miri kelak.

A - Bekerja kerana Allah Ta'ala atas niat untuk membantu ibu bapa dan keluarga.

B - Bekerja kerana Allah Ta'ala atas niat untuk membebaskan @ meringankan diri daripada segala bebanan hutang.

C - Bekerja kerana Allah Ta'ala atas niat menyumbangkan zakat pendapatan yang wajib bagi tujuan membersihkan harta pencarian.

D - Bekerja kerana Allah Ta'ala atas niat belajar mensyukuri dan menghargai segala nikmat pemberianNya.


Sekian, terima kasih!.

6 comments:

Raja Azrul said...

senyap-senyap je dah balik malaysia ye...haha.

Ad Rifza said...

Selamat Kembali ke Miri lah..Atas niat satu tu jer tak tersebut lagi..hehe..Moga dipermudahkan dan ALLAH memberkati dan merahmati perjuanganmu dayat..Di doakan yg terbaik saja utk dayat..INSYALLAH..

Amir Rayyan said...

moga Allah permudahkan segala urusan abg..insyaAllah... jg diri abg..:)

baincardin said...

Salam.
Best gambar ni.
^_^

Ainul Hayat said...

Selamat kembali ke tanah air.

aziekz said...

..akhirnya dapat mbuat kputusan terbaek..:)..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...