This Too Shall Pass

THIS TOO SHALL PASS - No matter what our situation in life, eventually, things will change and it will be over. Tiada satu yang akan kekal melainkan Allah. Kehidupan kita di dunia ini adalah untuk kehidupan di akhirat sana. Berjuanglah untuk menuju jalan yang diredhai Allah. Just everything that THIS TOO SHALL PASS

Thursday, 31 March 2011

Yang Tidak Terluah.....

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Semuanya.....

Beberapa jam sebelum tibanya bulan baharu dan aku hampir tiada definisi hidup. Sekalipun aku berjalan, geraknya hanya setempat. Sekalipun aku berlari, geraknya juga setempat. Banyak perkara yang tersimpan dalam akal, dalam hati, dalam perasaan. Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul. Ya, sekarang aku sedang memikul sehingga ada yang turut dan perlu memikul bersama. Aku benci situasi ini. Berjalanlah aku, corak perjalanan sudah tidak sama, tidak serupa. Aku sendiri tidak mahu ianya sama tapi jalan yang ada seakan rosak binasa. Lalu, aku boleh katakan aku tiada jalan. Kalau hujan, mendung itu adalah petanda dan aku cari petanda sekalipun petanda bukanlah jaminan. Akhirnya, aku salahkan diri!.

Bukan putus asa, bukan berpatah semangat. Jika luahan ini bisa buat aku tenang, biarlah ruang ini aku guna pakai. Akhir kata, sesungguhnya aku penat!. Penat otak!. Sesungguhnya, inilah yang tidak terluah.


6 comments:

kodok said...

assalamualaikum...

penat otak memikirkannya... ringankanlah dengan riadah.. serba sedikit meringankan otak yang letih.. good luck.. and smile..

~NoRiSh~ said...

Assalamualaikum dik..

sesungguhnya yakinlah dengan ketentuan yang telah disuratkan dan disiratkan oleh Allah swt...

yakinlah bahawa setiap yang berlaku itu pasti ada hikmahnya...

semoga adik lebih tabah + sabar menghadapinya.. kuatkan imanmu dik..

p/s : jangan sesekali lupa pada Allah swt..

-norish-

hanjila said...

Saya juga pernah rasa begitu, ingin berlari tapi entah kenapa masih tetap di situ...

Anonymous said...

Salam.

I always pray for you...tanpa noktah! all the best in whatever you do. Jaga diri..

RM

whitelighter said...

Wan

GOD works in mysterious ways. Sometime HE will take back everything you have just to give something else better which you truly deserved. This can be a blessing in disguise.

Just remember that you will attract whatever you put your mind into and dont forget to count your blessings and express gratitude to everything that you already have.

Amir Rayyan said...

semoga langkahmu baik-baik saja abg...jg diri dan senyumlah seperti yang selalu kau buat...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...