This Too Shall Pass

THIS TOO SHALL PASS - No matter what our situation in life, eventually, things will change and it will be over. Tiada satu yang akan kekal melainkan Allah. Kehidupan kita di dunia ini adalah untuk kehidupan di akhirat sana. Berjuanglah untuk menuju jalan yang diredhai Allah. Just everything that THIS TOO SHALL PASS

Tuesday, 10 August 2010

Masjid, Puasa dan Hijrah.....

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.....

Image Hosting by PictureTrail.com
Selamat Pengantin Baru

Pertamanya aku ingin sekali mengucapkan juataan tahniah kepada saudara kembar ku Wan Nurul Hidayah atas penyatuan hidupnya dengan Ahmad Shahir. Moga-moga masjid yang dibina akan melahirkan zuriat yang sedia berbakti demi agama, bangsa dan negara. Terima kasih juga kepada rakan-rakan sahabat yang jauh dan dekat kerana sudi memeriahkan majlis walimatul urusdi Felda Lepar Utara 11. Kepada sanak saudara yang hadir, ribuan teriama kasih untuk kalian. Semoga pertemuan ringkas tempoh hari akan mengeratkan lagi ukhwah antara kita semua. Amin Ya Rabbal Alamin.....

Image Hosting by PictureTrail.com
Marhaban Ya Ramdhan Kareem

Keduanya, aku ingin mengambil kesempatan ini untuk memohon ampun dan maaf kepada semua teman baik dekat dan jauh andai diri ini telah banyak melakukan kesilapan dan kesalahan samada disengajakan mahupun tidak, samada sengaja mahupun tidak. Moga-moga dengan kedatangan Ramadhan yang penuh barakah ini bakal memberikan kita semua kebaikan di dunia lebih-lebih klagi kebaikan di akhirat kelak. Selamat menjalani ibadah puasa kepada seluruh muslimin dan muslimat seantero dunia......

Pejam celik dan pejam celik, hampir 4 tahun aku berada di bumi Miri, Sarawak. Sedar tidak sedar, tahun ini merupakan tahun terakhir aku di Miri. Di penghujung puasa nanti, aku akan kembali ke semenanjung Malaysia untuk meneruskan kelangsungan hidup di sana dalam dunia pekerjaan yang lebih mencabar (aku fikir), dengan kehidupan baru, dan perkara yang lebih menyenangkan adalah aku semakin hampir dengan keluarga tercinta. Sekalipun rasa sedih dan sukar untuk meninggalkan Miri setelah hampir 4 tahun di sini, aku pasti hijrah itu adalah perkara yang perlu untuk perubahan yang lebih baik. Kita hanya merancang dan penentuannya tetap di tangan-NYA. Aku bersyukur atas kemudahan hijrah ini, alhamdulillah!.

Selamat berpuasa semua. Semoga Allah bersama mereka yang berhak. Salam Ramadhan.....

12 comments:

baincardin said...

Selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak :)

Otit said...

such simple words but it touch a heart like mine tremendously!

Anonymous said...

Celeb sex tapes weren't new, though: Remember Pamela Anderson and Tommy Lee's honeymoon video back in 1998? Even though she didn't exactly pioneer the sex tape movement, Paris' was the first of many in the new millennium. Paris Hilton Nude Like a smart girl of the 21st Century, she eventually came around to the idea of using it to her advantage. Or at least rolling with the new-found popularity and making the best of it. She dropped a lawsuit against an Internet company that was distributing One Night in Paris, and never went after Red Light District one night in paris, the company responsible for selling 600,000 copies of the film. Instead, according to a New York Times article, the reality star now makes a profit from its sales.
Paris Hilton Sex Tape
Paris Hilton has been arrested in South Africa for allegedly smoking marijuana during a football match Friday. Paris Hiltonarrived in the host nation of South Africa via private jet on Thursday and was arrested on Friday sex tape for smoking marijuana at a football stadium, according to police reports. She was escorted to the nearby Mount Road Police Station in the seaside town of Port Elizabeth at around 8pm after the match, according to a South African newspaper.
Paris Hilton Sex
This video off course is a curiosity item off course. To compare it to scripted movies is not the thing one should do. This is a nothing more than an amateur home video, so don't expect better quality then the average "american's funniest home video" That aside, this is a fun tape to watch. Instead of fake orgasms and bad acting we get to see two people having fun with each other in a very natural way. That one of the two is the world famous barely legal and wealthy Paris Hilton is what makes this tape special and different from the average home video tape shot by a couple.

[tErOmPaH bIrU] said...

Tahniah & Salam Ramadhan Wan.. Along pun sama.. mohon ampun dan maaf andai ada Along terlebih maupun terkurang kata-kata jua tingkahlaku sepanjang kita kenal..
Berita 'hijrah' Wan nie buat Along terkesima seketika huhu.. kali nie pasti dah ker?.. biasalah bertemu dan berpisah nie asam garamnya kehidupan kita didunia.. doa dan harapan Along ia adalah 'hijrah' untuk satu kehidupan yang lebih baik bersama keluarga dan Sara, insyaAllah :)

jumapx said...

Salam Ramadhan : )

harap2 Hijrah kali ni akan membawa seribu kebahagiaan...lagi2 bila semakin dekat dgn family kan : )

p/s: lpas nie boleh la 'meronggeng' kat kuantan...he3

Anonymous said...

Hello all

I agree with you written a very good text. I think that the subject is not completely exhausted. Waiting for more ...
And by the way see the election of Miss World: http://missvanilla.eu/

nazri hassan said...

uncle yayat bila nak kawen

~NoRiSh~ said...

Assalamualaikum dik..
sihat ke?! slamat berpuasa dik, smoga kita sama2 memperolehi keberkatan dariNYA..

sampaikan salam tahniah buat 'wan nurul hidayah' ye..
tahniah buat adik juga, coz telah memegang title 'abg ipar'.. smoga tanggungjawab yg diberikan akan dilaksanakan dgn sempurnanya..

NAQ apa khabo?! doa akk smoga si montel tu sihat slalu hendaknya, amin.. rindu plak kat dia..

ok dik. jaga diri bebaik ye.
assalamualaikum..

Anonymous said...

auto insurance quotes california mi car insurance

Anonymous said...

auto insurance texas pennsylvania auto insurance

Anonymous said...

cheap auto insurance

Anonymous said...

A encyclopaedic suitableness program tailored to an own will undoubtedly focus on one or more specific skills, and on age-[3] or health-related needs such as bone health.[4] Numberless sources[citation needed] also cite loony, social and heartfelt strength as an important ingredient of overall fitness. This is again presented in textbooks as a triangle made up of three points, which impersonate physical, sentimental, and mental fitness. Incarnate seemliness can also hamper or treat multifarious chronic fitness conditions brought on past detrimental lifestyle or aging.[5] Working out can also help people saw wood better. To stay sturdy it is important to preoccupy in physical activity.
Training

Unequivocal or task-oriented [url=http://www.pella.pl]fitness[/url] is a human being's gifts to complete in a identified with activity with a sound expertness: as sample, sports or military service. Individual to training prepares athletes to perform stream in their sports.

Examples are:

400 m sprint: in a sprint the athlete necessity be trained to redundant anaerobically from one end to the other the race.
Marathon: in this wrapper the athlete ought to be trained to being done aerobically and their endurance must be built-up to a maximum.
Multifarious blazing fighters and police officers undergo regular good physical condition testing to act on if they are qualified of the physically demanding tasks required of the job.
Members of the Collective States Army and Army National Convoy necessity be proficient to pass the Army Tangible Health Test (APFT).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...