This Too Shall Pass

THIS TOO SHALL PASS - No matter what our situation in life, eventually, things will change and it will be over. Tiada satu yang akan kekal melainkan Allah. Kehidupan kita di dunia ini adalah untuk kehidupan di akhirat sana. Berjuanglah untuk menuju jalan yang diredhai Allah. Just everything that THIS TOO SHALL PASS

Monday, 25 May 2009

Suka-suka Sahaja.....

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.....

Firman Allah S.W.T

Katakanlah: Dia adalah Allah yang tunggal. Dia tempat semua makhluk bergantung. Dia tidak beranak dan tidak diperanakkan. Tiada sesuatu yang menyerupai-NYA.
Surah Al-Ikhlas : Ayat 1-4

Rasa-rasanya, tidak ada seorang yang suka dan selesa bila mendapat sakit. Eh... ini bukan sakit emosi tapi sakit fizikal seperti luka akibat terkena pisau di tangan, kepala terhantuk dan berdarah luka bahagian dalam perut dan usus akibat tekanan emosi dan jatuh atau apa-apa sahajalah yang berkaitan dengan luka-luka fizikal. Perlu makan ubat!. Begini..... INI ADALAH UJIAN ALLAH. Tahankah kita?. Harap-haraplah..... (*aku sedang mengalaminya, nikmat berada dalam kesakitan!).

Image Hosting by PictureTrail.com


Ada kapal-kapal, ada matahari dan ada platform di tengah-tengah lautan. Adakah seronok kerja di lautan?. Gaji besar tak?. Berapa ribu boleh dapat sebulan?. Errrmmmm...keseronokan itu kita yang ciptakan. Hendak bahagia dan gembira tidak semesti perlu berduit banyak tapi DUIT ITU PENTING lah..... Macam mana?. Berdoa supaya ada rezeki besar turun dari langit. Astaghfirullah!


18 comments:

Fi-sha said...

Salam. Hello Adik! How are you doing there? Wishing you a great week ahead...

zara said...

Ye.. I pun berdoa jugak supaya rezeki besar turun dari langit..moga bahagia dgn rezeki besar..apabila rezeki besar datang..maka besar la pula rezeki orang2 disekeliling kita...mudah2an..Amin.

*take care ye bro..

reallylife said...

money and true happiness must be walking together.
Just enjoy our life and try to get a lot of money with HALAL way
it`s it?

Shumierain said...

canteknya pantai yang selalu berubah..

sakit??? semoga cepat sembuh

patungcendana said...

biar sakit physical dari sakit emosi....

u sakit ke?

The Corporate Athlete said...

sakit ler plak ....
kan dah cakap jgn main hujan! Take care dik.

@xiM said...

bila la agaknya aku nak jadik kaya nih..hehe

guaner gamok demo??lama dok dengor cerita..

addyaholix said...

kau gembira bila hati kau tenang.

Badrul Anuar said...

sabar. kesakitan tu satu ujian. sakit tandanya kita tu manusia..

Neeza Shahril said...

betul.. duit itu penting walaupun duit tak menjanjikan kebahagian..
kita perlu ingat kan Dayat.. kepapaan membawa kepada kekufuran..
kalau seseorang tu papa kedana, macam mana dia nak nikmati kekayaan dunia.. nanti dia akan kata yang di Atas tu tak adil...
Nauzubillah...

mari mencari rezeki seolah-olah kita akan hidup 100 tahun lagi..
dan.. beramal seperti kita akan mati sekejap lagi..

Ameen....

Neeza Shahril said...

eh.. bukan 100 tapi 1000 hehee...

Adry said...

kadang kadang kite perlu muhasabah diri...

arsaili said...

salam...kejar yg 5 sebelum datang yg 5, salah satunya kaya sebelum miskin...since kita masih muda, kudrat masih banyak, komitmen masih kurang, ini la masanya mencari kekayaan yg halal...Allah sudah berjanji, tiada akan Dia mengubah nasib sesuatu kaum melainkan mereka berusaha untuk berubah...

JaseMario said...

Salam Dayat... memang tepat sekali.. duit itu penting. Kalau ada duit lebih bolehlah balik semenanjung selalu kan?
Sakit dah ok..? Itukan cuma ujian kecil.. Aja-aja Fighting ya !!!

Nona Reena said...

boleh sik kmk kategori entry tok sebagai mencarut..ahakzz....

patungcendana said...

re:...yup...memang tido lagi best...
i masih demam lagi...u dah ok ke?

Mak Su said...

kenalah usaha gigih ya nak dapatkan yang besar besar

syhcool said...

Next, do the same thing for the pandora jewerly right front side of the shirt.Once you have done Pandora Bangles both front sides of the shirt, you then will need pandora bead to do the back of the shirt. Take the shirt and place the back of the discount pandora shirt so that the direct middle is on the ironing board. The pandora sale back collar of the shirt should be right up at the edge discount pandora charms of the "head" of the ironing board or even slightly hanging off. Pull the bottom buy pandora bracelets of the shirt to create that taught resistance again and pandora beads charms begin to spray the shirt and iron in the opposite direction of pandora earrings the pull.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...