This Too Shall Pass

THIS TOO SHALL PASS - No matter what our situation in life, eventually, things will change and it will be over. Tiada satu yang akan kekal melainkan Allah. Kehidupan kita di dunia ini adalah untuk kehidupan di akhirat sana. Berjuanglah untuk menuju jalan yang diredhai Allah. Just everything that THIS TOO SHALL PASS

Tuesday, 28 April 2009

Patah Tumbuh Hilang Berganti

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Semuanya.....

Firman Allah

Dan juga orang-orang yang membelanjakan hartanya dengan menunjuk-nunjuk kepada manusia (riak) dan mereka tidak pula beriman kepada Allah dan tidak juga beriman kepada hari akhirat dan sesiapa yang (mengambil) syaitan itu menjadi kawannya, maka seburuk-buruk kawan ialah syaitan.

An-Nisa : Ayat 38

Image Hosting by PictureTrail.com
Berdiri dari kiri: Firhan Amril Rosli, Farid, Khaaliq, Nadia, Iera, Nurfitriah, Alfida, Ayie, Big John, Nabhan, Samsul Amri
Duduk dari kiri: Nenek bersama Haikal, Abg Din bersama KamaPutra dan Isteri PM bersama Yunus

Sabtu malam yang lalu, aku bersama 50 orang kakitangan PBJV Group Sdn. Bhd. telah menghadiri majlis penghargaan dan perpisahan En. Kamaruddin Ismail dan En. Firhan Amril Rosli di Mega Hotel. En. Kamaruddin Ismail merupakan Regional Project Manager di Miri dan En. Firhan Amril pula Pipeline Engineer yang juga merupakan teman serumah aku ketika ini. Kedua-dua mereka akan kembali ke tanah semenanjung atas dasar kenaikan pangkat dan keluarga. Abg Din akan meluaskan pengalaman beliau di peringkat antarabangsa sementara Firhan pula akan memberikan fokus dan tumpuan sepenuhnya kepada rumahtangga yang baru dibinanya. Kami di sini akan sentiasa mendoakan kejayaan dan kebahagian kalian berdua. Selamat Maju Jaya!.

Tidak Terlupakan!!!

#Amanah, tanggungjawab serta kepercayaan yang pernah diberikan oleh Abg Din untuk mengepalai krew-krew di Energy Miner dan berada di lautan selama empat bulan merupakan pengalaman kerja terhebat dalam sejarah kerjaya seorang aku!.

#Firhan merupakan individu yang bertanggungjawab membawa aku ke Bumi Kenyalang bagi melengkapkan keperluan Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan Kimia bagi sessi latihan industri di penghujung Disember 2006. Kini...aku telah pun menjadi aku!.


Yang Menarik!!!

#Selamat Ulangtahun ke-24 buat sahabat dan teman serumah aku, Nabhan Ismil. Semoga dipanjangkan usia, dimurahkan rezeki dan berbahagia di dunia serta di akhirat. Selamat maju jaya dan nasihat aku, jangan sesekali mudah berputus asa. Teruskan berjuang untuk masa depan yang lebih Cemerlang, Gemilang dan Terbilang!.

#Sahabat susah senang, Mohd Nazri Hassan, selamat menyambut ulangtahun ke-25 Khamis ini. Ini ucapan istimewa dari seorang aku yang telah mengenali dirimu lebih 5 tahun. Engkau adalah antara teman terhebat pernah aku miliki....Ayie, Wan sayangkan Ayie selalu!!!.


Terkemelut
Sibuk itu adalah amanah. Masa itu adalah tanggungjawab. Aku tetap di sini. Menanti masa untuk dikasihi dan mengasihi. Walaupun tidak nyata tetapi aku yakin dan pasti. Apa yang aku rasa, engkau turut merasa. Tuan, aja-aja fighting!!!.

Yang patah akan tumbuh dan yang hilang akan berganti TAPI samakah yang akan tumbuh dan yang akan berganti itu.

Apa Kata Kamu??

30 comments:

Fi-sha said...

Salam..Hi Adik! To love and be loved is God's greatest gift to human beings. Thank God for technology for allowing us to share our thoughts with ones we care and love for - they could simply be passing thoughts - but the efforts of putting to words sweet to the other person could just brighten your day. Take care adik, always remember you are loved! Cheerio!

Firhan Amril said...

Sedih tengok gambar ni.... apatah lagi dari mula tahun 2006 hingga ke akhir minggu ini banyak pengalaman pahit manis yg dilalui.

Tak teringkap pengalaman yg diterima, tak terungkap kasih sayang persahabatan dirasai tika susah dan senang.

Sama-sama ketawa bila senang , sama-sama penat bila bekerja, sama-sama sedih bila badai melanda.

Maafkan aku jika bersalah, pujilah aku jika aku layak, sayangilah aku jika aku ikhlas

nazri said...

terima kasih sahabat...

Yoshi Aiko said...

dayat, sedih ajak rasa kmk dgr masa bg din berucap...mcm sik sangka jak kmk nya pindah..nebes kmk tok nunggu PM baru...takut aieee..gney ndak rupa...firhan pun muka pun nampak tedah jak..jaik ati cdak nak pegi...makin kurang korum kita tok aiee.....

artisticklytouch said...

tak sama tapi akan ada istimewanya...

aja-aja fighting

The Corporate Athlete said...

serupa tapi tak sama ...
whatever it means ... hehehhe

jumapx said...

di dunia ini terlalu banyak perkara yang harus kita pikul sebagai tanggungjawab dan amanah...

dari sekecil2 zarah....sehinggalah sebesar2 alam....yang tidak boleh kita pandang ringan dan abaikan....

jadikanlah hidup ini sebagai suatu perjalanan yang menarik...usah jadikan ianya suatu beban untuk kita meneruskan kehidupan di bumi tuhan...

benar yang patah kan tumbuh silih berganti...meskipun ianya tidak sama...sedar ataupun tidak...yang berganti itu sebenarnya sama saja seperti apa yang kita inginkan...seperti apa yang kita mahu dari yang patah...kerana hadirnya yang tumbuh itu membuat kita bahagia...sama juga dengan yang sudah patah...pada batinnya tetap serupa....cuma fizikalnya saja yang membuat kita rasa berbeda...

moon said...

totally different

Sarah said...

Salam Hidayat. Hope you are doing great over there. My answer for the above question is: It will never be the same. But life must go on. =)

All the very best luck in everything you do. Take care.

arsaili said...

salam...yang patah akan tumbuh dan hilang akan berganti...jangan dilupakan yang hilang itu..kerana kenangan bersama nya amat berharga sekali

addyaholix said...

yang patah pasti tumbuh. yang hilang akan berganti. mungkin takkan sama. memang takkan serupa. tapi jangan jadikan itu ukuran. doa saya moga dayat berpeluang jumpa yang lebih baik. macam saya pernah cakap dulu, kita hilang sesuatu, adalah untuk sesuatu yang lebih baik, insyaallah!

oh ya!
apa maksud aja-aja fighting yang dayat selalu sebut tu? haha!

Bangi said...

Takkan sama yang baru dengan yang lama kerana jika tidak hilang seri kehidupan...terimalah seadanya...setiap kita tidak sempurna tetapi saling melengkapi untuk menjadi lebih baik...

Along @ Terompah Biru said...

sedeh!! sedeh!! sedeh!!
Benar.. Yang patah akan tumbuh, Yang hilang akan berganti TAPI ia TIDAK AKAN SAMA...

*setuju sesangat dgn kata Bangi tu.. saling melengkapi untuk menjadi lebih baik :)

"..Orang yang paling bahagia tidak selalu memiliki hal-hal terbaik. Mereka hanya BERUSAHA menjadikan yang terbaik dari setiap hal yang hadir dalam hidupnya.."

miezi said...

wan..
selamat keje rajen2.

JaseMario said...

Dayat.. perlukah yang tumbuh dan berganti itu sama dengan yang patah dan hilang? TEntu Dayat ada jawabannyakan. Lantas..."Pasrahkan pada Ilahi semoga cinta itu abadi, Panjangkan doa pada tuhan agar kasih itu berkekalan"

Bro JaseMario.

WanHidayat said...

Fi-Sha: Thankkkksssss akak, yes...worth sharing, let's appreciate it!




Firhan: Jgn lah sedih2...u are always cam come and visit us here. I want to see you amir...




Nazri: Sama-sama sahabat!

WanHidayat said...

Iera: Yesss...very sad that night even his speech keep on crossing my mind. He is just nicebody...no one could replace him...




En.Seni: Yess...semoga ada...




Bro.Ian: Semestinnya sebenarnya...hehehehe

WanHidayat said...

Jumain: Thanks dik for the 2cents, really appreciate it!!!. InsyaAllah abg akan ingat akan pesanan tuh, thanks a lot!




Moon: Takkan sama kannnn....




Sarah: Thanks my dear friend, yesss, I have to agree about it. Boss baru sy belum pun sampai lagi...walaupun dah kenal dgn dia sebenarnya...Aja2 Fighting!!!

Wish the same for you there :)

WanHidayat said...

Arsaili: Yesss...takkan terlupakan...sentiasa diingatan...




Addy: I really love your comment...insyaAllah...kita akan berdepan juga dengannya seandainya itu adalah kalimahNya...

Aja2 fighting tuh shout motivation untuk diri sendiri...ianya dipetik dari drama Korea 'My Girl"...




Bangi: Wow...saling melengkapi dalam arena kerjaya...dia adalah boss dan senior sy...apa2 pun terima kasih brother!

WanHidayat said...

Along: Thanks along...misssssss u so much...nnti bila2 wan dah senang, kita jumpe sambil minum teh tarikkk..




Miezi: Thanks Miezi...selamat bekerja untuk anda juga...Bravo!!!




Jasemario: Tak semestinya...sy tidak sesekali inginkan persamaan dalamperubahan tersebut...tapi terus terang sy katakan, sy menyenangi boss sy sekarang...dia baik dan perihatin!!!

Neeza Shahril said...

Dayat, manakan sama yang baru dengan yang lama..
sama ada ianya lebih hebat ataupun berbeza dari itu..
Cuma, setiap yang baru itu tak semestinya tak baik..
Ianya bergantung pada kita, bagaimana kita menghargainya...

salam dari perantauan...

.::c!kzUrA::. said...

salam abg wan..

yg berganti takkan sama dgn yg tlah pergi....

Mak Su said...

entahlah, mungkin juga sama bagai kembar seiras, mungkin tak sama langsung bagai langit dgn bumi..tapi janganlah tenggelam dalam persamaan atau perbezaan ;p

Ad Rifza said...

WAN, mana mungkin akan sama yang tumbuh dan berganti itu..takkan sama..tapi kita masih ada peluang dan hasrat supaya yang tumbuh dan berganti itu akan menjadi suatu yang sama dalam perbezaan yang ada..Suatu masa kita akan merindui juga yang tumbuh dan berganti itu sama seperti kita sukar melepaskan yang sebelum tumbuh dan berganti..Setiap sesuatu ada keistimewaan yang sukar kita lepaskan..Tapi dalam perjalanan hidup ini banyak perkara yang kita lepaskan dan tinggalkan dan ianya menjadi suatu sejarah yang sering bermain difikiran kita setiap masa dan ketika..

muadzlife said...

yg tumbuh dan berganti itu tak mungkin sama dgn yg patah dan hilang.

ianya untuk kita terus meneroka kehidupan dan explore new experience...:)

patungcendana said...

salam dayat...

I'm back in ktn now...hehe

ya...betul...patah tumbuh hilang berganti...dan yang mengganti itu pasti takkan sama dengan yang hilang...

kalau kita mengharapkan yang mengganti itu sama seperti yang hilang...bermakna kita sengaja menempah tiket ke kekecewaan...

selamat menyambut hari pekerja...
have a nice weekend...

bila nak balik lagi?...i tunggu ni

@xiM said...

selamat hari buruh untuk wan hidayat..:)

zackzara said...

"Patah tumbuh hilang berganti"

Kadang-kadang tak sama. Kalau sama pun, tapi tak serupa. Kalau serupa pun, tapi tak serasi.

Sama atau tidak bergantung kepada tafsiran akal, sama ada ingin melihat kepada persamaan itu, atau mencari sesuatu yang berbeza. Kadang-kadang kita lebih suka mencari persamaan kerana akal kita lebih mudah menerima persamaan dari perbezaan kerana kita serasi dan selesa dengan persamaan itu.

Life is a journey. Embrace it :)

WanHidayat said...

Kak Neeza: Yup...mmg takkan sama....mane lah boss baru nih, tak sampai2 pungggg




Cik Zura: Yess....tak jauh pun dorang pergi. Balik KL, dah boleh jumpe kannn...

syhcool said...

Next, do the same thing for the pandora jewerly right front side of the shirt.Once you have done Pandora Bangles both front sides of the shirt, you then will need pandora bead to do the back of the shirt. Take the shirt and place the back of the discount pandora shirt so that the direct middle is on the ironing board. The pandora sale back collar of the shirt should be right up at the edge discount pandora charms of the "head" of the ironing board or even slightly hanging off. Pull the bottom buy pandora bracelets of the shirt to create that taught resistance again and pandora beads charms begin to spray the shirt and iron in the opposite direction of pandora earrings the pull.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...