This Too Shall Pass

THIS TOO SHALL PASS - No matter what our situation in life, eventually, things will change and it will be over. Tiada satu yang akan kekal melainkan Allah. Kehidupan kita di dunia ini adalah untuk kehidupan di akhirat sana. Berjuanglah untuk menuju jalan yang diredhai Allah. Just everything that THIS TOO SHALL PASS

Friday, 13 March 2009

Hijab Si Pendosa

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Semuanya.....

Firman Allah

"Wahai orang-orang yang beriman, bersabarlah kamu (menghadapi kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara kebajikan) dan kuatkanlah kesabaran kamu (lebih daripada kesabaran musuh) dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertakwalah kamu kepada Allah, supaya kamu berjaya"

 (Surah Ali Imran 3:Ayat 200)


Aduh...terhantuk lagi rupanya...
Tidak mengapalah, dahi sudah sedia benjol...
Lama kelamaan hilang juga...

Ya Allah, bukalah hijab kepada si pendosa ini...
Walau seketika, semoga rahasia itu rupanya cerita...
Bukan yang tereka dan direka...

Malam semakin larut...
Akal mati seketika...
Gusar menjadi karut...


Teman-teman semua, selamat menempuhi Jumaat yang penuh barakah dengan keselesaan dan tingkah yang berguna. Selamat menunaikan solat Jumaat dan selamat berhujung minggu....

17 comments:

faridmw said...

salam... semoga dimaqbulkan....

Khaliff Faid said...

Selamat mengerjakan solat Jumaat dan selamat berhujung minggu.

Bangi... said...

Gusar menjadi karut...sampai ketika yang benar akan terlihat jua...

Fi-sha said...

Salam...Dear Hidayat, never allow doubts to control you...Have a good weekend?

p.s. apsal lambat sangat tidur? Ke tak tidur?

Y u Z z 9071 said...

mendalam maksud ni

tak terjangkau akak nak fikir...

anyway.....salam jumaat...

facebook ada?

Mr Final said...

Salam Jumaat yg penuh barakah~

Neeza Shahril said...

Allah sentiasa bersama dengan orang-orang yang mengingatiNya..
semoga doa itu makbul..
Ameen...

Mak Su said...

wan , apa hijab yang mahu anda lihat isinya?

sekali dibuka hijab, hati pun kena buka juga supaya selari dan seiring :)

kan ? :D

WanHidayat said...

Farid: Thanks bro...moga2 dimakbulkan...




Khaliff: Alhamdulillah Khaliff, dah selesai pun di Masjid Al-Taqwa tadi...bila kita boleh berjemaah bersama2???




Bangi: Mungkin jua.....

WanHidayat said...

KakYuzz: Hehehe...jgn difikir. Ianya hanya rasuk syaitan dalam akal yang sedang waras...kena ada kekuatan...




Mr.Final: Thanks bro...same goes to you :)




KakNeeza: InsyaAllah, terima kasih akak... :)

WanHidayat said...

Fi-sha: InsyaAllah...i will never..i want myself to lead this life with mahmudah guides...
Sy tdo...before 2 am dah lena....




Maksu: Maksu...maksu...jikalah ianya dimakbulkan...
InsyaAllah Maksu...doakan yang baik2 untuk sy...

patungcendana said...

tak mengapa akal mati untuk seketika...asal jiwa sentiasa hidup...:-)

Ad Rifza said...

Moga kita semua diberikan kesabaran dalam apa jua perkara yang dilakukan..Harap sabar menemani kita sepanjang hidup ini..Insyallah...

addyaholix said...

setiap kita berbuat salah.
tapi bila kita selalu tahu itu salah, itu mampu buat kita untuk berubah.

moga-moga doa itu untuk semua dayat.

JaseMario said...

I'm speechless....

Khaliff Faid Eric said...

Tunggu Ucu datang sini kita jemaah beramai-ramai ye! Mesti seronok! Jemaah masjid sebelah umah kita org je. Bila nak datang jenguk kita org lagi?

Anonymous said...

jom gune widget radiobox ni,..
kecik tapi ade macam2,..
music video pun ade!..

www.radioboxfan.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...