This Too Shall Pass

THIS TOO SHALL PASS - No matter what our situation in life, eventually, things will change and it will be over. Tiada satu yang akan kekal melainkan Allah. Kehidupan kita di dunia ini adalah untuk kehidupan di akhirat sana. Berjuanglah untuk menuju jalan yang diredhai Allah. Just everything that THIS TOO SHALL PASS

Wednesday, 4 March 2009

Ayuh Menghayati.....

Assalamualaikum and Salam Sejahtera Semuanya.....


Teman-teman yang dihormati, ayuh kita sejenak menghayati firman Allah Ta'ala yang dipetik daripada Surah Al-A'raf, ayat 30 yang membawa maksud:-

"Sebahagian (daripada umat manusia) diberi hidayah dan petunjuk oleh Allah (dengan diberi taufik untuk beriman dan beramal soleh); dan sebahagian lagi (yang ingkar) mereka ditimpa kesesatan (dengan pilihan mereka sendiri), kerana sesungguhnya mereka telah menjadikan syaitan-syaitan itu pemimpin-pemimpin (yang ditaati) selain Allah. Serta mereka pula menyangka, bahawa mereka berada dalam petunjuk dan hidayah".


Doa Untuk Memohon Hidup/Mati Yang Layak

"Ya Allah, demi ilmu pengetahuanMu atas yang ghaib dan kuasaMu atas segala sesuatu, hidupkanlah aku selama hidup ini lebih baik untukku, dan matikanlah aku jika kematian itu baik bagiku".


Buat bekas teman-teman sepengajian di UMP, selamat maju jaya di dunia dan di akhirat.

Image Hosting by PictureTrail.com
secebis kenangan suatu ketika dahulu

14 comments:

zara said...

Wan...

tak sempat nak komen entry sebelum ni..dah di'hilang'kan ekkk.. takpe..anyway, hoping to meet ya soon.

take care!

jumapx said...

salam...
abg dayat...
nape delete entri b4 nie...hu3

WanHidayat said...

Zara: Opsss...you've read that...takde apa2 pung...it was a very simple monologue...mistaken.




Jumain: Salam back to you...hehehehe...takde apa2...entr tu tersilap publish...entry lama tuh....

Mr Final said...

Bro.. saye berdoa agar u, me dan semua.. btul2 dapat memahami ayat itu...


"Sebahagian (daripada umat manusia) diberi hidayah dan petunjuk oleh Allah (dengan diberi taufik untuk beriman dan beramal soleh); dan sebahagian lagi (yang ingkar) mereka ditimpa kesesatan (dengan pilihan mereka sendiri), kerana sesungguhnya mereka telah menjadikan syaitan-syaitan itu pemimpin-pemimpin (yang ditaati) selain Allah. Serta mereka pula menyangka, bahawa mereka berada dalam petunjuk dan hidayah".

Cheers... semoga hari2 yang seterusnya semakin bermakna~

Happy Bulan March~

JaseMario said...

Alamak Dayat.. Bro baru je ingat nak komen entry yg dah di delete tuh.. Kalau tahu Dayat nak delete dah "copy-paste" dulu... ahaks...
Hmmm.. "Kenangan satu pengalaman sukar terlupakan walaupun usia di telan zaman". Teringat zaman kat kolej dulu... :)

...Bangi... said...

Tgk gambar tu teringat zaman student dulu....selalu picnic kat sg. congkak...tragedi burung jampuk :-)

redzuwan said...

holla....thanks bro, support aku..tgk gambar tu..cam sayu pun ada gak...masing dah ada jalan sendiri...

patungcendana said...

kenapa emosi ni dayat...sedih I..

Raja Azrul said...

sorilah dayat..aku tak sempat jumpa ko time ko bertandang ke KL. Ko bagitahu lewat sangat...

Huhuhu..takpe, lain kali kalau kau turun, pastikan bgtahu aku awal-awal. Mesej tahu, sbb kalau nak harap blog ni takut aku lambat bukak..hehehe

law said...

hye,abg dayat..pe khbq??
so bla akn blk keje kt kl??huhu

Mak Su said...

tq ya Wan.

arsaili said...

salam...alahai muda belianya

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,色情,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女

炒米粉Ken said...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...