This Too Shall Pass

THIS TOO SHALL PASS - No matter what our situation in life, eventually, things will change and it will be over. Tiada satu yang akan kekal melainkan Allah. Kehidupan kita di dunia ini adalah untuk kehidupan di akhirat sana. Berjuanglah untuk menuju jalan yang diredhai Allah. Just everything that THIS TOO SHALL PASS

Tuesday, 6 January 2009

Mujahadah I, II

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Semuanya.....

Image Hosting by PictureTrail.com

.....terbanglah lara.....
.....pergilah duka.....

[Edisi Larut Malam 0100hrs - Tika Mata Ini Sukar Untuk Dipejamkan]

Hujan turun kala ini
Menemani setiap rasa yang ada dalam diri
Aku bersujud meraih kekuatan
Aku berdoa memohon hidayah
Bersejadah mencari kebenaran
Tidak sedar jernih air menuruni lurah pipi
Ya Allah...inilah ujian di permulaan Hijriah Mu.....



17 comments:

azwan bamadhaj said...

terbanglah lara....
pergilah duka....

datanglah bahagia..
hinggaplah sentosa....

redzuwan said...

Apapun cubaan yang mendatang,akal yang waras merupakan hakim yang paling agung..

addyaholix said...

terbanglah.
tapi jangan lupa jalan untuk pulang!

patungcendana said...

kenapa semua orang sibuk nak lawan graviti ni...huhuhu

artisticklytouch said...

lara dan duka adalah warna cinta di jiwa

Rn8 said...

"...Kita pohon kekuatan, Allah beri kesulitan untuk jadikan kita kuat...Kita pohon keteguhan hati, Allah beri masalah untuk kita atasi...Kita pohon keyakinan, Allah beri ujian untuk kita memantapkan iman & jiwa...Kadangkala kita tidak dapat apa yang kita ingini, namun kita sentiasa dapat apa yang yang kita perlukan..."
SMS

addyaholix said...

Terus tabah dayat.
Dia sentiasa ada untuk kita semua.

rhymee suhaili said...

Lara dan duka ujian di dunia, insya Allah ada hikmah di sebaliknya

Acik_Forever said...

Selagi kita hidup berpegang teguh pada AgamaNYA...pasti ada jalan keluarnya....Setiap kesulitan ada hikmahnya cuma buat lah pilihan terbaik dan jadikan ia yang terbaik dan sebagai ibadah kita padaNYA

Muqreez said...

Hikayah rindu sang pujangga senja
Burdah antara dua fajar sua bergema
Usah sekali kau terpedaya

Agheeb ma’ak
Khaleek ma’ak
Bawaku bersama
Tinggalkan lara di sana

Petikan : Gharaami al-Ghareeb
http://muqreez.blogspot.com/2008/08/gharaami-al-ghareeb.html

SELAMAT TAHUN BARU EN.WAN

Neeza Shahril said...

Salam Dayat..

macam ada yang tak kena saja entry ni..

anything to share?

jaga diri.. semoga lebih berbahagia lepas ni..

Insyaallah...

Cik Kepo said...

HI,
KALAU CINTA ITU MASIH BERNYAWA,TERUSKAN..JANGAN MATIKAN NYAWA TERSEBUT SELAGI IANYA DAPAT DISELAMATKAN..

Mak Su said...

cinta ada.... :)

carilah ia :D

JaseMario said...

Salam Hidayat,
Bro doakan yang terbaik untuk Hidayat. "Kiranya saya tahu masalah anda tentukan saya akan cuba meringankan bebanan itu, insyaAllah". But, above all - I know damn well you are going to be more than OK.
Always, Bro JM.

Mohd Hazaruddin said...

abang dayat,

life is full of colors!
love you!

take care!

Khaliff Faid said...

Nak ucapkan selamat Tahun Baru wat Ucu!!!!

Anonymous said...

Ya Allah....entry yg sgt2 menceritakan apa yang saya alami sekarang.....semangat dari kengkawan awak sgt2 membina...namun..mampukah diri ini mengharunginya....mudah-mudahan dengan pertolongan dariNYA jua...semuanya akan baik2 saja...memang dalam hidup kita sentiasa maukan yg terbaik....kalau boleh....we do not want anything to be unexpected...namun apakah erti hidup kalau semua kemungkinan diketahui kan? Tawakkal....semoga Allah beri kekuatan dan ketabahan dalam mengharungi liku2 hidup ini.... :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...